Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %13,2 %725 00051 %
Yle TV215,8 %10,3 %729 00052 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %402 00028 %
Yle yhteensä31,1 %26,1 %903 00064 %
MTV315,6 %18,7 %757 00054 %
Sub6,5 %8,2 %593 00042 %
AVA1,9 %2,0 %338 00024 %
C More Total1,1 %1,2 %128 0009 %
MTV yhteensä25,0 %30,2 %945 00067 %
Nelonen9,2 %10,5 %743 00053 %
Jim3,5 %3,3 %430 00030 %
Liv3,1 %3,1 %463 00033 %
Hero1,1 %1,4 %222 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %18,3 %870 00062 %
TV53,8 %4,4 %500 00035 %
Kutonen4,7 %4,8 %394 00028 %
Frii1,3 %1,3 %224 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC3,0 %2,5 %268 00019 %
Warner Bros. Discovery13,3 %13,5 %724 00051 %
STAR Channel4,9 %4,2 %344 00024 %
National Geographic Channel4,3 %3,5 %241 00017 %
Disney Finland9,2 %7,7 %445 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %174 00012 %
Muut5,0 %4,8 %382 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 147 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.