Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %22,8 %1 445 00055 %
Yle TV213,9 %15,6 %1 520 00058 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,4 %885 00034 %
Yle yhteensä42,7 %41,8 %1 736 00066 %
MTV314,5 %18,4 %1 493 00057 %
Sub3,9 %4,3 %1 045 00040 %
AVA1,4 %1,3 %645 00025 %
C More Total2,7 %2,8 %352 00013 %
MTV yhteensä22,6 %26,8 %1 706 00065 %
Nelonen6,9 %7,9 %1 331 00051 %
Jim2,8 %2,4 %850 00033 %
Liv1,8 %2,1 %776 00030 %
Hero1,3 %1,5 %591 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %13,9 %1 565 00060 %
TV52,6 %2,3 %895 00034 %
Kutonen2,8 %2,4 %757 00029 %
Frii1,9 %1,6 %532 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,0 %0,8 %438 00017 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,4 %1 188 00045 %
STAR Channel3,6 %3,3 %760 00029 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %670 00026 %
Disney Finland7,5 %5,8 %1 024 00039 %
Paramount Network0,4 %0,2 %151 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %420 00016 %
Muut4,6 %3,1 %522 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.