Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %11,5 %560 00040 %
Yle TV212,6 %11,8 %680 00048 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,8 %230 00016 %
Yle yhteensä25,0 %25,1 %804 00057 %
MTV313,9 %16,0 %655 00047 %
Sub6,2 %5,6 %451 00032 %
AVA2,3 %2,9 %275 00020 %
C More Total2,6 %2,4 %112 0008 %
MTV yhteensä25,0 %26,9 %799 00057 %
Nelonen8,8 %9,2 %604 00043 %
Jim4,1 %4,0 %400 00028 %
Liv4,2 %5,0 %328 00023 %
Hero1,3 %1,5 %231 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %19,7 %779 00055 %
TV53,6 %4,0 %349 00025 %
Kutonen3,5 %3,0 %293 00021 %
Frii2,7 %2,0 %178 00013 %
The Discovery Channel0,3 %0,0 %3 0000 %
TLC3,2 %2,8 %239 00017 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,0 %559 00040 %
STAR Channel6,3 %6,5 %351 00025 %
National Geographic Channel4,6 %3,9 %293 00021 %
Disney Finland10,9 %10,4 %495 00035 %
Paramount Network0,8 %0,8 %108 0008 %
AlfaTV0,3 %0,2 %87 0006 %
Muut6,4 %4,9 %291 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 065 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.