Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %24,2 %1 730 00069 %
Yle TV26,5 %5,2 %1 533 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 056 00042 %
Yle yhteensä40,3 %32,7 %1 918 00077 %
MTV322,9 %29,9 %1 880 00075 %
Sub2,2 %2,1 %986 00039 %
AVA2,2 %2,1 %946 00038 %
C More Total0,9 %0,2 %238 00010 %
MTV yhteensä28,3 %34,3 %1 999 00080 %
Nelonen11,3 %15,4 %1 608 00064 %
Jim2,3 %1,5 %850 00034 %
Liv2,7 %2,5 %933 00037 %
Hero0,7 %0,7 %527 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,1 %1 755 00070 %
TV52,3 %2,5 %1 012 00040 %
Kutonen1,1 %1,2 %713 00029 %
Frii2,0 %2,0 %587 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0001 %
TLC2,6 %1,9 %653 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %1 394 00056 %
STAR Channel1,8 %1,7 %655 00026 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %515 00021 %
Disney Finland3,3 %2,6 %908 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %182 0007 %
AlfaTV0,4 %0,5 %394 00016 %
Muut2,2 %1,6 %440 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.