Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 574 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,3 %3 433 00065 %
Yle TV27,1 %5,7 %3 229 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,3 %2 173 00041 %
Yle yhteensä39,1 %33,2 %3 909 00074 %
MTV320,3 %27,2 %3 808 00072 %
Sub2,8 %2,7 %2 219 00042 %
AVA1,9 %1,8 %1 730 00033 %
C More Total1,7 %0,7 %687 00013 %
MTV yhteensä26,8 %32,3 %4 075 00077 %
Nelonen10,3 %14,1 %3 276 00062 %
Jim2,9 %2,1 %1 910 00036 %
Liv2,1 %2,1 %1 780 00034 %
Hero0,9 %1,0 %1 195 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,3 %3 604 00068 %
TV52,6 %2,8 %2 077 00039 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 673 00032 %
Frii1,7 %1,6 %1 170 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %102 0002 %
TLC1,8 %1,4 %1 220 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,5 %2 822 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 460 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 346 00025 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 046 00039 %
Paramount Network0,4 %0,4 %405 0008 %
AlfaTV0,4 %0,5 %846 00016 %
Muut3,2 %2,3 %1 085 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 574 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.