Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,4 %1 731 00069 %
Yle TV26,5 %5,5 %1 497 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %1 050 00042 %
Yle yhteensä42,1 %35,0 %1 931 00077 %
MTV318,4 %22,8 %1 755 00070 %
Sub2,8 %3,2 %1 110 00044 %
AVA2,9 %3,1 %909 00036 %
C More Total0,3 %0,3 %126 0005 %
MTV yhteensä24,4 %29,4 %1 930 00077 %
Nelonen8,6 %11,6 %1 629 00065 %
Jim2,4 %2,2 %981 00039 %
Liv3,2 %3,1 %1 064 00043 %
Hero1,1 %1,4 %630 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,3 %1 850 00074 %
TV52,8 %2,9 %1 102 00044 %
Kutonen1,4 %1,3 %721 00029 %
Frii2,7 %2,7 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %49 0002 %
TLC3,5 %3,3 %735 00029 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,3 %1 444 00058 %
STAR Channel2,7 %2,8 %807 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %620 00025 %
Disney Finland4,3 %4,1 %1 036 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %200 0008 %
AlfaTV0,8 %0,8 %476 00019 %
Muut2,1 %1,8 %398 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 203 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.