Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 555 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,5 %3 483 00066 %
Yle TV27,0 %5,3 %3 080 00058 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %2 088 00040 %
Yle yhteensä41,4 %34,6 %3 967 00075 %
MTV316,5 %21,5 %3 550 00067 %
Sub3,6 %4,3 %2 431 00046 %
AVA2,3 %2,5 %1 754 00033 %
C More Total0,6 %0,6 %365 0007 %
MTV yhteensä23,1 %28,9 %3 911 00074 %
Nelonen8,1 %10,9 %3 298 00062 %
Jim2,9 %2,7 %2 040 00039 %
Liv2,5 %2,7 %1 991 00038 %
Hero1,3 %1,7 %1 334 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,9 %3 747 00071 %
TV53,1 %3,0 %2 250 00043 %
Kutonen2,7 %2,2 %1 651 00031 %
Frii2,3 %2,2 %1 354 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %155 0003 %
TLC2,4 %2,2 %1 371 00026 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,9 %2 904 00055 %
STAR Channel3,2 %3,1 %1 713 00032 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 458 00028 %
Disney Finland5,9 %5,1 %2 232 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %428 0008 %
AlfaTV0,7 %0,7 %940 00018 %
Muut3,0 %2,5 %984 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 555 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.