Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %28,1 %1 834 00068 %
Yle TV211,2 %6,8 %1 720 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 249 00047 %
Yle yhteensä45,3 %37,9 %2 060 00077 %
MTV317,5 %22,2 %1 887 00070 %
Sub3,1 %3,3 %1 362 00051 %
AVA2,6 %2,4 %1 008 00038 %
C More Total0,4 %0,3 %187 0007 %
MTV yhteensä23,6 %28,2 %2 082 00078 %
Nelonen7,1 %8,7 %1 732 00065 %
Jim3,1 %3,5 %1 119 00042 %
Liv2,6 %2,4 %1 092 00041 %
Hero1,5 %2,2 %813 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,8 %1 969 00074 %
TV52,9 %3,3 %1 227 00046 %
Kutonen1,4 %1,4 %873 00033 %
Frii2,1 %2,2 %804 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC2,7 %2,8 %751 00028 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,9 %1 636 00061 %
STAR Channel2,5 %2,5 %883 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %717 00027 %
Disney Finland4,0 %3,7 %1 157 00043 %
Paramount Network0,1 %0,1 %91 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %571 00021 %
Muut2,6 %2,3 %562 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 332 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.