Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %28,1 %3 596 00068 %
Yle TV212,0 %7,5 %3 476 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %2 539 00048 %
Yle yhteensä45,5 %39,2 %4 088 00077 %
MTV315,2 %20,0 %3 678 00070 %
Sub3,3 %3,6 %2 735 00052 %
AVA2,0 %1,9 %1 921 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %418 0008 %
MTV yhteensä21,1 %26,0 %4 031 00076 %
Nelonen6,8 %8,6 %3 417 00065 %
Jim3,3 %3,5 %2 298 00044 %
Liv2,1 %2,2 %2 064 00039 %
Hero1,5 %2,1 %1 668 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,4 %3 824 00072 %
TV52,8 %2,9 %2 439 00046 %
Kutonen2,7 %2,6 %1 906 00036 %
Frii1,8 %1,8 %1 541 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %141 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 397 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,6 %3 169 00060 %
STAR Channel2,9 %2,8 %1 894 00036 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 627 00031 %
Disney Finland5,6 %4,7 %2 436 00046 %
Paramount Network0,2 %0,2 %290 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 167 00022 %
Muut3,6 %3,0 %1 304 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 568 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.