Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,6 %3 493 00071 %
Yle TV29,8 %5,6 %3 206 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,6 %2 339 00048 %
Yle yhteensä44,9 %37,7 %3 862 00079 %
MTV316,4 %21,4 %3 426 00070 %
Sub3,8 %4,3 %2 663 00054 %
AVA1,9 %2,1 %1 760 00036 %
C More Total0,7 %0,9 %434 0009 %
MTV yhteensä22,8 %28,8 %3 785 00077 %
Nelonen6,2 %7,6 %3 069 00063 %
Jim2,9 %3,1 %2 023 00041 %
Liv1,7 %1,6 %1 844 00038 %
Hero1,2 %1,3 %1 522 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,6 %3 505 00072 %
TV53,5 %3,8 %2 444 00050 %
Kutonen2,5 %2,6 %1 828 00037 %
Frii1,9 %2,2 %1 416 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC1,8 %2,0 %1 398 00029 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,8 %3 013 00062 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 649 00034 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 399 00029 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 170 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %1 092 00022 %
Muut4,2 %3,7 %1 470 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 266 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.