Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,3 %3 472 00071 %
Yle TV212,1 %7,5 %3 226 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %2 366 00048 %
Yle yhteensä45,2 %37,4 %3 851 00079 %
MTV316,2 %21,4 %3 492 00071 %
Sub4,1 %4,7 %2 586 00053 %
AVA1,9 %1,8 %1 724 00035 %
C More Total0,9 %1,1 %504 00010 %
MTV yhteensä23,0 %29,0 %3 810 00078 %
Nelonen6,0 %7,7 %3 101 00063 %
Jim2,8 %2,8 %2 030 00041 %
Liv1,9 %1,9 %1 951 00040 %
Hero1,1 %1,5 %1 483 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,9 %3 496 00071 %
TV52,9 %3,0 %2 324 00047 %
Kutonen2,5 %2,7 %1 652 00034 %
Frii1,7 %2,0 %1 354 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %118 0002 %
TLC1,6 %1,9 %1 229 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,8 %2 875 00059 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 671 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 492 00030 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 213 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %1 089 00022 %
Muut4,0 %3,3 %1 449 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 336 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.