Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %23,1 %1 750 00065 %
Yle TV26,6 %5,1 %1 622 00061 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %1 071 00040 %
Yle yhteensä40,4 %32,3 %2 032 00076 %
MTV318,0 %23,6 %1 856 00069 %
Sub3,7 %4,7 %1 166 00044 %
AVA2,8 %2,7 %931 00035 %
C More Total1,4 %0,7 %254 00010 %
MTV yhteensä25,9 %31,7 %2 034 00076 %
Nelonen10,2 %13,0 %1 748 00065 %
Jim2,5 %2,3 %985 00037 %
Liv3,2 %3,5 %1 084 00041 %
Hero1,1 %1,2 %632 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,0 %1 945 00073 %
TV53,1 %3,0 %1 116 00042 %
Kutonen1,1 %1,2 %637 00024 %
Frii2,2 %2,3 %645 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,1 %2,4 %703 00026 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,3 %1 480 00055 %
STAR Channel2,2 %2,2 %764 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %581 00022 %
Disney Finland4,0 %3,5 %983 00037 %
Music TV0,4 %0,3 %88 0003 %
AlfaTV0,4 %0,7 %408 00015 %
Muut2,7 %2,1 %509 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.