Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %23,2 %1 694 00068 %
Yle TV26,3 %5,1 %1 522 00061 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %1 034 00041 %
Yle yhteensä40,6 %32,4 %1 920 00077 %
MTV318,0 %23,6 %1 770 00071 %
Sub3,7 %4,7 %1 127 00045 %
AVA2,9 %2,8 %922 00037 %
C More Total1,4 %0,7 %238 00010 %
MTV yhteensä25,9 %31,8 %1 938 00078 %
Nelonen9,9 %12,7 %1 642 00066 %
Jim2,5 %2,3 %967 00039 %
Liv3,3 %3,6 %1 065 00043 %
Hero1,1 %1,2 %626 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,8 %1 830 00073 %
TV53,1 %2,9 %1 075 00043 %
Kutonen1,1 %1,2 %631 00025 %
Frii2,2 %2,4 %639 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0001 %
TLC2,1 %2,4 %697 00028 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,3 %1 430 00057 %
STAR Channel2,2 %2,2 %750 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %565 00023 %
Disney Finland4,0 %3,5 %959 00038 %
Music TV0,4 %0,3 %88 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %405 00016 %
Muut2,7 %2,1 %472 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 224 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.