Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,0 %1 632 00063 %
Yle TV212,7 %13,2 %1 534 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,9 %1 080 00042 %
Yle yhteensä44,7 %41,1 %1 858 00072 %
MTV311,2 %15,5 %1 587 00061 %
Sub4,3 %4,7 %1 266 00049 %
AVA1,5 %1,9 %749 00029 %
C More Total1,5 %1,0 %235 0009 %
MTV yhteensä18,5 %23,1 %1 827 00070 %
Nelonen8,4 %9,9 %1 491 00057 %
Jim3,3 %3,7 %1 075 00041 %
Liv1,6 %2,0 %909 00035 %
Hero1,3 %1,9 %711 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,6 %1 711 00066 %
TV53,1 %3,0 %1 125 00043 %
Kutonen2,9 %3,1 %949 00037 %
Frii1,3 %1,4 %575 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %67 0003 %
TLC0,5 %0,5 %360 00014 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,8 %1 430 00055 %
STAR Channel3,0 %2,4 %812 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,1 %811 00031 %
Disney Finland6,6 %4,5 %1 107 00043 %
Music TV0,6 %0,1 %109 0004 %
AlfaTV0,6 %1,2 %493 00019 %
Muut4,2 %3,7 %613 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 143 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.