Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %9,4 %674 00049 %
Yle TV211,4 %9,3 %696 00050 %
Yle Teema&Fem1,6 %2,0 %362 00026 %
Yle yhteensä23,1 %20,8 %911 00066 %
MTV312,6 %14,5 %805 00058 %
Sub8,4 %9,7 %649 00047 %
AVA2,8 %3,6 %357 00026 %
C More Total1,1 %0,6 %118 0008 %
MTV yhteensä24,9 %28,3 %977 00071 %
Nelonen10,8 %11,9 %771 00056 %
Jim5,5 %6,6 %566 00041 %
Liv3,6 %3,7 %464 00034 %
Hero2,1 %2,8 %286 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,0 %25,1 %968 00070 %
TV54,5 %4,4 %547 00039 %
Kutonen4,6 %4,5 %461 00033 %
Frii2,0 %1,9 %242 00017 %
The Discovery Channel0,3 %0,4 %39 0003 %
TLC2,6 %2,8 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery14,7 %14,4 %772 00056 %
STAR Channel5,6 %4,9 %428 00031 %
National Geographic Channel4,2 %2,1 %347 00025 %
Disney Finland9,8 %7,0 %569 00041 %
Music TV1,0 %0,3 %96 0007 %
AlfaTV0,2 %0,4 %133 00010 %
Muut4,2 %3,8 %290 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 147 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.