Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %24,6 %3 276 00062 %
Yle TV25,4 %3,9 %2 937 00056 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,7 %2 167 00041 %
Yle yhteensä39,0 %32,1 %3 795 00072 %
MTV314,2 %18,8 %3 289 00062 %
Sub4,2 %4,4 %2 434 00046 %
AVA2,3 %2,8 %1 576 00030 %
C More Total2,4 %1,2 %588 00011 %
MTV yhteensä23,2 %27,1 %3 727 00071 %
Nelonen6,7 %8,1 %2 959 00056 %
Jim2,6 %2,7 %1 986 00038 %
Liv2,5 %2,5 %1 859 00035 %
Hero1,5 %1,9 %1 434 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,2 %3 397 00065 %
TV54,4 %4,5 %2 299 00044 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 661 00032 %
Frii2,1 %2,2 %1 285 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %97 0002 %
TLC1,7 %1,9 %1 304 00025 %
Warner Bros. Discovery11,5 %11,7 %2 927 00056 %
STAR Channel3,2 %2,7 %1 634 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 412 00027 %
Disney Finland6,3 %4,6 %2 179 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %246 0005 %
AlfaTV3,5 %6,6 %1 459 00028 %
Muut2,9 %2,5 %1 162 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 335 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.