Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 974 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %24,7 %1 565 00065 %
Yle TV25,1 %4,0 %1 357 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,4 %1 068 00044 %
Yle yhteensä37,8 %32,1 %1 754 00073 %
MTV312,8 %16,8 %1 534 00064 %
Sub4,6 %4,9 %1 227 00051 %
AVA1,6 %2,1 %755 00031 %
C More Total3,5 %1,9 %351 00015 %
MTV yhteensä22,5 %25,7 %1 753 00073 %
Nelonen7,4 %9,3 %1 413 00059 %
Jim3,0 %3,1 %1 036 00043 %
Liv1,7 %2,0 %893 00037 %
Hero1,7 %2,3 %774 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,8 %1 594 00066 %
TV55,1 %5,4 %1 158 00048 %
Kutonen3,2 %3,3 %959 00040 %
Frii1,7 %1,7 %627 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %51 0002 %
TLC0,8 %0,9 %587 00024 %
Warner Bros. Discovery12,5 %12,5 %1 432 00060 %
STAR Channel3,3 %2,7 %836 00035 %
National Geographic Channel4,2 %2,7 %791 00033 %
Disney Finland7,5 %5,4 %1 098 00046 %
Music TV0,5 %0,1 %127 0005 %
AlfaTV2,4 %4,6 %701 00029 %
Muut3,1 %2,7 %587 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 974 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.