Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 667 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,2 %3 726 00071 %
Yle TV214,1 %8,5 %3 676 00070 %
Yle Teema&Fem4,6 %5,3 %2 673 00051 %
Yle yhteensä47,4 %40,0 %4 240 00081 %
MTV315,2 %20,5 %3 757 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 714 00052 %
AVA2,0 %2,0 %1 906 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %373 0007 %
MTV yhteensä21,1 %26,9 %4 167 00079 %
Nelonen7,7 %10,0 %3 568 00068 %
Jim2,8 %3,3 %2 453 00047 %
Liv2,2 %2,3 %2 139 00041 %
Hero1,4 %1,7 %1 633 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,2 %3 946 00075 %
TV52,7 %2,8 %2 420 00046 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 805 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 368 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %155 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 265 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,1 %3 110 00059 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 855 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 642 00031 %
Disney Finland4,9 %3,7 %2 425 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %268 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %983 00019 %
Muut3,5 %3,1 %1 192 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 667 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.