Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %11,7 %872 00063 %
Yle TV214,1 %8,9 %922 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,4 %568 00041 %
Yle yhteensä28,4 %23,9 %1 099 00080 %
MTV312,4 %15,4 %947 00069 %
Sub6,4 %7,2 %765 00055 %
AVA2,5 %2,4 %459 00033 %
C More Total0,7 %0,5 %105 0008 %
MTV yhteensä22,1 %25,5 %1 110 00080 %
Nelonen11,3 %14,6 %913 00066 %
Jim5,5 %6,5 %681 00049 %
Liv3,5 %3,6 %536 00039 %
Hero1,6 %1,6 %346 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,9 %26,3 %1 062 00077 %
TV53,9 %3,7 %578 00042 %
Kutonen3,2 %2,7 %468 00034 %
Frii1,9 %1,8 %268 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,6 %53 0004 %
TLC1,7 %1,6 %313 00023 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,8 %846 00061 %
STAR Channel5,3 %4,4 %526 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,9 %424 00031 %
Disney Finland9,0 %7,3 %685 00050 %
Music TV1,0 %0,6 %151 00011 %
AlfaTV0,3 %0,5 %147 00011 %
Muut5,8 %5,2 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.