Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,5 %1 290 00090 %
Yle TV214,9 %9,9 %1 204 00084 %
Yle Teema2,9 %2,4 %914 00063 %
Yle Fem1,1 %1,1 %737 00051 %
Yle yhteensä43,6 %37,9 %1 316 00091 %
MTV312,5 %17,9 %1 264 00088 %
Sub4,7 %5,1 %981 00068 %
AVA2,0 %2,0 %863 00060 %
C More Total1,1 %1,0 %193 00013 %
MTV yhteensä20,3 %26,0 %1 301 00090 %
Nelonen6,6 %7,5 %1 132 00079 %
Jim2,8 %1,9 %890 00062 %
Liv2,0 %1,7 %747 00052 %
Hero2,0 %2,9 %751 00052 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,1 %1 235 00086 %
TV54,7 %5,5 %996 00069 %
Kutonen2,4 %2,3 %747 00052 %
Frii2,5 %3,2 %715 00050 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %42 0003 %
TLC1,0 %1,0 %548 00038 %
Warner Bros. Discovery11,0 %12,3 %1 127 00078 %
STAR Channel2,5 %2,1 %754 00052 %
National Geographic Channel4,4 %3,5 %708 00049 %
Disney Finland6,9 %5,6 %916 00064 %
Music TV0,2 %0,1 %96 0007 %
Muut4,6 %4,0 %761 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 359 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.