Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %27,3 %3 621 00074 %
Yle TV215,6 %9,3 %3 593 00074 %
Yle Teema2,5 %2,0 %2 215 00045 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 936 00040 %
Yle yhteensä46,1 %40,0 %3 989 00082 %
MTV312,6 %18,0 %3 642 00075 %
Sub4,8 %5,4 %2 829 00058 %
AVA1,9 %1,9 %2 079 00043 %
C More Total1,2 %1,0 %502 00010 %
MTV yhteensä20,4 %26,3 %3 911 00080 %
Nelonen6,3 %7,2 %3 233 00066 %
Jim2,8 %2,5 %2 267 00046 %
Liv1,8 %1,4 %2 030 00042 %
Hero1,4 %2,0 %1 709 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,1 %3 586 00073 %
TV54,0 %4,6 %2 610 00053 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 866 00038 %
Frii2,0 %2,5 %1 639 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %131 0003 %
TLC1,1 %1,2 %1 464 00030 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,7 %3 137 00064 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 968 00040 %
National Geographic Channel3,6 %3,0 %1 745 00036 %
Disney Finland5,9 %4,7 %2 467 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %301 0006 %
Muut5,2 %5,0 %2 128 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 272 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.