Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,0 %1 798 00067 %
Yle TV211,6 %5,8 %1 745 00065 %
Yle Teema1,5 %1,0 %827 00031 %
Yle Fem1,2 %1,6 %756 00028 %
Yle yhteensä43,1 %33,4 %2 075 00078 %
MTV319,3 %26,1 %2 050 00077 %
Sub3,2 %3,3 %1 307 00049 %
AVA2,5 %2,2 %986 00037 %
C More Total0,4 %0,3 %139 0005 %
MTV yhteensä25,4 %32,0 %2 172 00081 %
Nelonen9,9 %13,4 %1 846 00069 %
Jim1,8 %1,8 %973 00036 %
Liv3,3 %3,5 %1 225 00046 %
Hero1,2 %1,5 %717 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,2 %1 991 00075 %
TV52,8 %2,9 %1 196 00045 %
Kutonen1,2 %1,4 %800 00030 %
Frii1,9 %2,2 %691 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC1,2 %1,2 %614 00023 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,7 %1 535 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %863 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %659 00025 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 111 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %111 0004 %
Muut3,4 %3,3 %799 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.