Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 27-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 885 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,6 %1 436 00059 %
Yle TV220,7 %21,3 %1 436 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %938 00038 %
Yle yhteensä50,2 %48,4 %1 645 00067 %
MTV312,1 %16,1 %1 394 00057 %
Sub3,6 %4,2 %1 031 00042 %
AVA1,5 %1,4 %646 00026 %
C More Total1,0 %0,6 %217 0009 %
MTV yhteensä18,3 %22,2 %1 551 00064 %
Nelonen6,0 %7,0 %1 216 00050 %
Jim3,2 %3,0 %875 00036 %
Liv1,3 %1,5 %732 00030 %
Hero1,0 %1,5 %589 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,0 %1 404 00058 %
TV52,5 %2,4 %916 00038 %
Kutonen2,9 %2,5 %791 00032 %
Frii1,3 %1,3 %534 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0001 %
TLC1,2 %1,2 %513 00021 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %1 189 00049 %
STAR Channel2,5 %2,0 %656 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %685 00028 %
Disney Finland5,8 %4,3 %937 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,5 %653 00027 %
Muut4,4 %3,0 %577 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 885 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.