Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 27-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %22,9 %1 056 00076 %
Yle TV216,1 %16,2 %947 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %693 00050 %
Yle yhteensä42,6 %41,5 %1 132 00082 %
MTV313,8 %17,7 %1 005 00073 %
Sub4,3 %4,7 %710 00051 %
AVA2,9 %2,9 %570 00041 %
C More Total0,9 %0,5 %116 0008 %
MTV yhteensä22,0 %25,8 %1 073 00078 %
Nelonen6,8 %7,9 %870 00063 %
Jim2,9 %2,7 %591 00043 %
Liv2,3 %2,5 %573 00041 %
Hero1,4 %2,0 %448 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,0 %994 00072 %
TV53,4 %3,1 %677 00049 %
Kutonen2,8 %2,4 %550 00040 %
Frii2,1 %1,8 %409 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0001 %
TLC2,0 %2,1 %380 00028 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,6 %865 00063 %
STAR Channel3,0 %2,4 %451 00033 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %432 00031 %
Disney Finland5,9 %4,3 %621 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %404 00029 %
Muut4,5 %2,9 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.