Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,6 %1 603 00061 %
Yle TV214,5 %11,0 %1 559 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 068 00041 %
Yle yhteensä46,3 %38,8 %1 838 00070 %
MTV312,9 %17,9 %1 573 00060 %
Sub4,1 %4,7 %1 189 00045 %
AVA1,8 %2,1 %760 00029 %
C More Total1,3 %1,1 %235 0009 %
MTV yhteensä20,0 %25,8 %1 769 00068 %
Nelonen7,4 %10,3 %1 433 00055 %
Jim2,9 %3,0 %985 00038 %
Liv1,6 %2,0 %845 00032 %
Hero1,0 %1,2 %634 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,5 %1 625 00062 %
TV54,2 %4,2 %1 093 00042 %
Kutonen3,1 %2,5 %893 00034 %
Frii1,6 %1,7 %554 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC0,6 %0,5 %449 00017 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,3 %1 398 00053 %
STAR Channel2,7 %2,5 %759 00029 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %705 00027 %
Disney Finland5,6 %4,6 %1 025 00039 %
Paramount Network0,4 %0,4 %189 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %545 00021 %
Muut4,1 %3,6 %597 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.