Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,3 %9,5 %602 00043 %
Yle TV224,7 %20,5 %792 00056 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,7 %320 00023 %
Yle yhteensä36,3 %31,7 %927 00066 %
MTV311,5 %15,3 %676 00048 %
Sub5,9 %6,3 %496 00035 %
AVA1,9 %2,3 %248 00018 %
C More Total1,3 %0,9 %100 0007 %
MTV yhteensä20,5 %24,8 %844 00060 %
Nelonen7,6 %8,7 %573 00041 %
Jim3,5 %3,7 %394 00028 %
Liv3,1 %3,9 %342 00024 %
Hero1,2 %1,6 %213 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,8 %751 00053 %
TV55,8 %5,8 %437 00031 %
Kutonen3,5 %3,2 %336 00024 %
Frii2,0 %2,0 %187 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %13 0001 %
TLC2,6 %2,3 %228 00016 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,5 %636 00045 %
STAR Channel5,5 %5,3 %326 00023 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %261 00019 %
Disney Finland8,7 %7,8 %441 00031 %
Paramount Network0,6 %0,5 %100 0007 %
AlfaTV0,3 %0,3 %106 0008 %
Muut4,2 %3,6 %300 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 129 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.