Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %14,0 %724 00051 %
Yle TV216,2 %11,1 %778 00055 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %403 00029 %
Yle yhteensä31,4 %26,8 %948 00067 %
MTV314,8 %17,9 %775 00055 %
Sub5,2 %5,9 %565 00040 %
AVA2,4 %2,6 %362 00026 %
C More Total2,0 %2,4 %146 00010 %
MTV yhteensä24,6 %28,9 %938 00067 %
Nelonen8,8 %11,1 %727 00052 %
Jim3,3 %3,2 %453 00032 %
Liv2,7 %2,9 %419 00030 %
Hero1,1 %1,4 %229 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,7 %866 00062 %
TV55,2 %5,9 %541 00039 %
Kutonen3,7 %3,4 %369 00026 %
Frii2,0 %1,9 %224 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC2,5 %2,1 %244 00017 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,5 %713 00051 %
STAR Channel5,1 %4,4 %366 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %261 00019 %
Disney Finland8,7 %7,1 %474 00034 %
Paramount Network0,6 %0,5 %123 0009 %
AlfaTV0,4 %0,4 %158 00011 %
Muut5,5 %5,2 %427 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.