Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %22,2 %1 750 00065 %
Yle TV27,0 %4,8 %1 651 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 106 00041 %
Yle yhteensä37,3 %30,4 %2 053 00077 %
MTV323,2 %28,7 %2 057 00077 %
Sub2,4 %2,2 %1 165 00044 %
AVA2,2 %2,0 %897 00034 %
C More Total2,9 %2,7 %410 00015 %
MTV yhteensä30,7 %35,5 %2 206 00083 %
Nelonen9,3 %12,5 %1 751 00066 %
Jim2,6 %2,5 %1 019 00038 %
Liv3,7 %4,0 %1 243 00047 %
Hero1,2 %1,5 %695 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,6 %1 987 00074 %
TV53,1 %3,0 %1 182 00044 %
Kutonen1,2 %1,4 %711 00027 %
Frii2,2 %2,1 %694 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,8 %1,5 %701 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,3 %1 536 00057 %
STAR Channel2,2 %2,0 %832 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %617 00023 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 066 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %104 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %430 00016 %
Muut2,2 %1,4 %487 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.