Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,0 %1 660 00069 %
Yle TV27,0 %6,3 %1 587 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 101 00046 %
Yle yhteensä36,2 %30,8 %1 874 00078 %
MTV321,0 %27,0 %1 852 00077 %
Sub3,5 %3,6 %1 265 00053 %
AVA1,1 %1,1 %809 00034 %
C More Total6,3 %6,1 %577 00024 %
MTV yhteensä31,9 %37,8 %2 001 00083 %
Nelonen6,4 %8,2 %1 526 00063 %
Jim2,9 %3,0 %1 095 00046 %
Liv1,6 %1,8 %976 00041 %
Hero1,6 %2,3 %811 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,4 %1 734 00072 %
TV53,5 %3,6 %1 166 00048 %
Kutonen2,9 %3,0 %1 002 00042 %
Frii1,3 %1,3 %652 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %82 0003 %
TLC0,7 %0,5 %600 00025 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %1 467 00061 %
STAR Channel2,5 %2,0 %891 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %827 00034 %
Disney Finland5,9 %4,1 %1 147 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %110 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %463 00019 %
Muut3,0 %1,9 %528 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.