Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 49-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %31,3 %1 848 00074 %
Yle TV211,3 %6,7 %1 683 00068 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 251 00050 %
Yle yhteensä47,5 %41,4 %2 030 00081 %
MTV316,7 %21,7 %1 810 00073 %
Sub3,5 %3,8 %1 290 00052 %
AVA2,5 %2,3 %972 00039 %
C More Total0,5 %0,3 %163 0007 %
MTV yhteensä23,1 %28,2 %1 972 00079 %
Nelonen6,4 %7,6 %1 612 00065 %
Jim2,4 %2,4 %992 00040 %
Liv2,5 %2,3 %1 028 00041 %
Hero1,2 %1,5 %733 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,7 %1 823 00073 %
TV53,1 %3,0 %1 217 00049 %
Kutonen1,2 %1,2 %773 00031 %
Frii2,1 %2,3 %755 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,5 %2,7 %732 00029 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,4 %1 528 00061 %
STAR Channel2,1 %1,9 %798 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %656 00026 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 063 00043 %
Paramount Network0,1 %0,1 %104 0004 %
AlfaTV0,9 %1,4 %566 00023 %
Muut3,1 %2,5 %674 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.