Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 494 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,4 %35,9 %486 00085 %
Yle TV214,3 %9,1 %455 00080 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %386 00068 %
Yle yhteensä53,2 %48,1 %490 00086 %
MTV315,9 %21,5 %469 00082 %
Sub4,0 %4,5 %351 00062 %
AVA1,9 %2,1 %271 00048 %
C More Total1,9 %1,9 %144 00025 %
MTV yhteensä23,7 %30,1 %477 00084 %
Nelonen4,5 %6,3 %415 00073 %
Jim2,1 %1,6 %292 00051 %
Liv1,1 %1,3 %278 00049 %
Hero0,6 %1,0 %187 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %10,1 %448 00079 %
TV52,9 %2,8 %330 00058 %
Kutonen2,0 %1,5 %263 00046 %
Frii1,4 %1,1 %205 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0001 %
TLC0,7 %0,6 %175 00031 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,4 %375 00066 %
STAR Channel1,0 %1,0 %182 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %262 00046 %
Disney Finland4,4 %3,0 %301 00053 %
Muut3,9 %3,7 %217 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %494 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.