Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,2 %1 140 00082 %
Yle TV212,4 %9,5 %1 013 00073 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %761 00055 %
Yle yhteensä40,1 %36,4 %1 207 00087 %
MTV316,2 %21,3 %1 114 00081 %
Sub4,0 %4,5 %770 00056 %
AVA2,6 %2,5 %623 00045 %
C More Total1,4 %1,4 %193 00014 %
MTV yhteensä24,2 %29,7 %1 176 00085 %
Nelonen7,2 %9,3 %963 00070 %
Jim2,6 %2,6 %653 00047 %
Liv1,9 %2,0 %625 00045 %
Hero1,3 %1,7 %478 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,7 %1 080 00078 %
TV54,4 %3,5 %770 00056 %
Kutonen2,7 %2,3 %594 00043 %
Frii1,9 %1,6 %468 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0002 %
TLC2,0 %2,0 %410 00030 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,9 %944 00068 %
STAR Channel2,3 %1,9 %477 00034 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %493 00036 %
Disney Finland5,1 %3,9 %678 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %444 00032 %
Muut5,5 %4,0 %408 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 281 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.