Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-47/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,0 %3 354 00063 %
Yle TV212,8 %9,2 %3 187 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 107 00040 %
Yle yhteensä43,9 %38,0 %3 873 00073 %
MTV318,1 %23,8 %3 490 00066 %
Sub3,4 %3,8 %2 299 00043 %
AVA2,2 %2,0 %1 690 00032 %
C More Total1,3 %1,4 %585 00011 %
MTV yhteensä25,0 %31,1 %3 827 00072 %
Nelonen7,0 %9,3 %2 987 00056 %
Jim2,4 %2,2 %1 845 00035 %
Liv1,7 %1,8 %1 767 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 222 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,5 %3 416 00064 %
TV53,4 %2,9 %2 148 00040 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 547 00029 %
Frii1,7 %1,6 %1 220 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 177 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 775 00052 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 401 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 292 00024 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 962 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 336 00025 %
Muut3,8 %3,2 %1 297 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 450 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.