Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,3 %3 248 00065 %
Yle TV212,6 %9,1 %2 989 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 046 00041 %
Yle yhteensä44,1 %38,1 %3 652 00074 %
MTV318,1 %23,8 %3 318 00067 %
Sub3,3 %3,8 %2 191 00044 %
AVA2,2 %2,0 %1 656 00033 %
C More Total1,3 %1,4 %550 00011 %
MTV yhteensä24,9 %31,0 %3 620 00073 %
Nelonen6,8 %9,1 %2 831 00057 %
Jim2,5 %2,2 %1 799 00036 %
Liv1,7 %1,8 %1 722 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 206 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,5 %3 234 00065 %
TV53,5 %2,8 %2 076 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 512 00030 %
Frii1,7 %1,6 %1 199 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 155 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,4 %2 675 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 347 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 266 00026 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 894 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 323 00027 %
Muut3,8 %3,2 %1 230 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 169 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.