Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %26,3 %1 847 00074 %
Yle TV213,8 %7,6 %1 673 00067 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %1 219 00049 %
Yle yhteensä46,1 %37,4 %2 039 00081 %
MTV319,4 %26,1 %1 889 00075 %
Sub2,8 %3,1 %1 225 00049 %
AVA2,2 %2,1 %953 00038 %
C More Total0,6 %0,6 %225 0009 %
MTV yhteensä24,9 %31,9 %2 025 00081 %
Nelonen7,2 %10,1 %1 614 00064 %
Jim2,1 %2,0 %972 00039 %
Liv2,4 %2,6 %1 056 00042 %
Hero0,9 %1,1 %706 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,8 %1 834 00073 %
TV52,3 %2,2 %1 095 00044 %
Kutonen1,4 %1,2 %743 00030 %
Frii2,0 %2,0 %672 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0001 %
TLC2,7 %2,0 %725 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %1 465 00058 %
STAR Channel1,9 %2,0 %710 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %675 00027 %
Disney Finland3,8 %3,3 %1 029 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %206 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %567 00023 %
Muut2,9 %2,8 %582 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.