Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,2 %1 775 00066 %
Yle TV210,8 %7,4 %1 664 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 128 00042 %
Yle yhteensä43,1 %35,0 %2 046 00077 %
MTV318,3 %24,1 %1 891 00071 %
Sub3,0 %3,3 %1 220 00046 %
AVA2,6 %2,5 %937 00035 %
C More Total1,0 %0,7 %237 0009 %
MTV yhteensä25,0 %30,6 %2 074 00078 %
Nelonen8,8 %11,8 %1 719 00064 %
Jim2,8 %3,1 %1 019 00038 %
Liv3,4 %3,3 %1 127 00042 %
Hero1,2 %1,5 %687 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,7 %1 933 00072 %
TV52,8 %2,8 %1 132 00042 %
Kutonen1,2 %1,3 %715 00027 %
Frii2,2 %2,4 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,9 %1,8 %672 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,4 %1 508 00056 %
STAR Channel2,2 %1,9 %798 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %620 00023 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 045 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %102 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %450 00017 %
Muut2,5 %2,0 %505 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 351 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.