Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,4 %3 350 00068 %
Yle TV211,7 %8,9 %3 144 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %2 204 00045 %
Yle yhteensä43,8 %36,6 %3 772 00077 %
MTV316,2 %21,8 %3 462 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 431 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 716 00035 %
C More Total1,7 %1,3 %561 00011 %
MTV yhteensä23,4 %28,8 %3 810 00078 %
Nelonen8,0 %10,8 %3 149 00064 %
Jim3,0 %3,3 %2 060 00042 %
Liv2,5 %2,7 %2 032 00041 %
Hero1,3 %1,7 %1 429 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,4 %3 537 00072 %
TV53,0 %3,0 %2 248 00046 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 658 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 298 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %113 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 204 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %2 900 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 658 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 420 00029 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 147 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %218 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %934 00019 %
Muut3,1 %2,5 %1 058 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 267 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.