Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %9,4 %777 00057 %
Yle TV213,9 %11,4 %872 00064 %
Yle Teema1,2 %1,0 %314 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %238 00017 %
Yle yhteensä25,6 %22,5 %1 033 00076 %
MTV316,3 %20,6 %963 00070 %
Sub5,9 %6,3 %706 00052 %
AVA2,5 %2,6 %441 00032 %
C More Total2,1 %1,4 %137 00010 %
MTV yhteensä26,8 %30,8 %1 085 00079 %
Nelonen12,7 %15,5 %899 00066 %
Jim4,0 %3,8 %561 00041 %
Liv3,7 %3,7 %539 00039 %
Hero1,6 %1,9 %329 00024 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %55 0004 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %25,6 %1 021 00075 %
TV54,4 %4,0 %591 00043 %
Kutonen3,2 %3,0 %458 00034 %
Frii1,8 %1,4 %274 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %46 0003 %
TLC1,4 %1,2 %278 00020 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,4 %815 00060 %
STAR Channel5,2 %4,3 %521 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %370 00027 %
Disney Finland8,4 %6,4 %644 00047 %
Music TV0,7 %0,5 %119 0009 %
Muut4,5 %3,7 %388 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.