Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,3 %3 367 00069 %
Yle TV212,4 %10,0 %3 263 00067 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 796 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 459 00030 %
Yle yhteensä43,4 %37,3 %3 839 00079 %
MTV316,5 %21,9 %3 579 00073 %
Sub3,3 %3,5 %2 496 00051 %
AVA1,9 %2,0 %1 744 00036 %
C More Total1,6 %1,2 %501 00010 %
MTV yhteensä23,3 %28,5 %3 862 00079 %
Nelonen9,0 %11,8 %3 265 00067 %
Jim2,4 %2,5 %2 071 00042 %
Liv2,5 %2,6 %2 043 00042 %
Hero1,3 %1,6 %1 397 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %163 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,8 %3 614 00074 %
TV52,8 %2,7 %2 192 00045 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 675 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 279 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %117 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 113 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %2 876 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 728 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 416 00029 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 205 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %227 0005 %
Muut3,9 %3,3 %1 620 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 285 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.