Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,7 %1 698 00066 %
Yle TV214,8 %12,5 %1 747 00068 %
Yle Teema1,9 %1,9 %946 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %751 00029 %
Yle yhteensä44,0 %39,2 %2 002 00078 %
MTV313,8 %18,5 %1 804 00070 %
Sub3,7 %4,2 %1 349 00052 %
AVA1,2 %1,3 %804 00031 %
C More Total2,3 %1,7 %322 00012 %
MTV yhteensä21,0 %25,7 %1 975 00076 %
Nelonen8,7 %11,1 %1 694 00066 %
Jim2,5 %2,6 %1 085 00042 %
Liv1,6 %1,7 %954 00037 %
Hero1,2 %1,7 %728 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,9 %1 867 00072 %
TV52,9 %2,7 %1 134 00044 %
Kutonen3,0 %3,0 %986 00038 %
Frii1,3 %1,3 %648 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC0,4 %0,4 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,2 %1 487 00058 %
STAR Channel2,9 %2,4 %976 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %824 00032 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 224 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %127 0005 %
Muut5,1 %4,3 %925 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 236 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.