Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 686 000
KanavaÅr 2023År 2022
Yle TV117 %19 %
Yle TV217 %19 %
Yle Teema&Fem4 %5 %
Yle Totalt29 %32 %
MTV324 %25 %
Sub10 %11 %
AVA6 %7 %
C More Total2 %2 %
MTV totalt32 %34 %
Nelonen15 %17 %
Jim5 %6 %
Liv6 %7 %
Hero3 %3 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt22 %25 %
TV58 %9 %
Kutonen4 %5 %
Frii5 %4 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC7 %7 %
Warner Bros. Discovery17 %18 %
STAR Channel7 %7 %
National Geographic Channel4 %4 %
Disney Finland9 %10 %
Paramount Network--
AlfaTV-2 %
Övriga7 %7 %
Totalt52 %56 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.