Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 65–99 år
Befolkning: 562 000
KanavaÅr 2023År 2022
Yle TV181 %84 %
Yle TV257 %58 %
Yle Teema&Fem34 %36 %
Yle Totalt85 %87 %
MTV369 %68 %
Sub29 %27 %
AVA20 %19 %
C More Total8 %8 %
MTV totalt75 %75 %
Nelonen40 %39 %
Jim25 %27 %
Liv17 %18 %
Hero12 %13 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt53 %54 %
TV525 %26 %
Kutonen22 %22 %
Frii16 %17 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC12 %13 %
Warner Bros. Discovery42 %44 %
STAR Channel13 %13 %
National Geographic Channel24 %24 %
Disney Finland30 %30 %
Paramount Network--
AlfaTV-25 %
Övriga14 %14 %
Totalt89 %90 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.