Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 25–44 år
Befolkning: 704 000
KanavaÅr 2018År 2017
Yle TV124 %27 %
Yle TV226 %27 %
Yle Teema6 %6 %
Yle Fem4 %4 %
Yle Totalt39 %41 %
MTV331 %34 %
Sub17 %18 %
AVA7 %8 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt41 %44 %
Nelonen24 %29 %
Jim12 %16 %
Liv9 %10 %
Hero6 %7 %
Nelonen betalkanaler1 %2 %
Nelonen Media totalt35 %40 %
TV513 %14 %
Kutonen12 %12 %
Frii4 %4 %
The Discovery Channel1 %2 %
TLC4 %4 %
Warner Bros. Discovery25 %25 %
STAR Channel13 %14 %
National Geographic Channel10 %9 %
Disney Finland19 %20 %
Music TV2 %3 %
Övriga11 %11 %
Totalt63 %66 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.