Tittartidsandelar och räckvidd
Föregående år | Nästa år |
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 10–24 år
Befolkning: 0
| ||
Kanava | År 2007 | År 2006 |
---|---|---|
Yle TV1 | 23 % | - |
Yle TV2 | 25 % | - |
Yle Teema | 5 % | - |
YLE Extra | 5 % | - |
Yle Fem | 4 % | - |
Yle Totalt | 37 % | - |
MTV3 | 41 % | - |
Sub | 30 % | - |
C More Total | 6 % | - |
MTV totalt | 48 % | - |
Nelonen | 33 % | - |
Jim | 8 % | - |
4 Sport (fd. Urheilukanava) | 6 % | - |
Nelonen betalkanaler | 1 % | - |
Nelonen Media totalt | 36 % | - |
The Voice/TV Viisi | 10 % | - |
The Discovery Channel | - | - |
Övr (incl. Discovery) | 27 % | - |
Music TV | 8 % | - |
Totalt | 58 % | - |
JIM introducerades 26.2.2007
Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007
Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007
YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007
Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.
- Målgrupp
- Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
- Befolkning
- Målgruppens storlek (personer) i Finland.
- Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
- Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.
Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen
Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .
Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.