Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 630 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %20,5 %541 00079 %
Yle TV26,1 %5,3 %452 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %373 00054 %
Yle yhteensä31,1 %27,9 %572 00083 %
MTV314,6 %17,0 %564 00082 %
Sub5,8 %6,8 %433 00063 %
AVA2,0 %2,0 %273 00040 %
C More Total1,5 %1,2 %125 00018 %
MTV yhteensä23,9 %27,0 %596 00087 %
Nelonen8,3 %11,5 %489 00071 %
Jim2,6 %2,5 %352 00051 %
Liv1,8 %1,7 %308 00045 %
Hero0,9 %1,5 %205 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %17,1 %535 00078 %
TV510,3 %12,6 %445 00065 %
Kutonen5,9 %4,7 %385 00056 %
Frii1,7 %1,3 %234 00034 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %16 0002 %
TLC0,9 %0,4 %168 00024 %
Warner Bros. Discovery20,9 %20,7 %514 00075 %
STAR Channel2,3 %2,5 %217 00032 %
National Geographic Channel4,4 %2,5 %281 00041 %
Disney Finland6,7 %4,9 %354 00051 %
Muut4,4 %2,7 %244 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %630 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.