Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,2 %3 048 00061 %
Yle TV26,2 %4,7 %2 656 00053 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 993 00040 %
Yle yhteensä36,8 %32,1 %3 389 00068 %
MTV318,6 %21,6 %3 226 00064 %
Sub4,2 %4,5 %2 135 00043 %
AVA2,6 %2,6 %1 622 00032 %
C More Total1,2 %0,9 %645 00013 %
MTV yhteensä26,7 %29,6 %3 528 00070 %
Nelonen8,4 %11,9 %2 774 00055 %
Jim2,4 %2,2 %1 745 00035 %
Liv1,9 %2,0 %1 700 00034 %
Hero0,9 %1,3 %1 004 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %17,4 %3 111 00062 %
TV57,0 %8,3 %2 355 00047 %
Kutonen3,9 %3,0 %1 682 00034 %
Frii2,0 %1,8 %1 085 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 105 00022 %
Warner Bros. Discovery15,7 %15,4 %2 838 00057 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 168 00023 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 187 00024 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 750 00035 %
Muut3,1 %2,1 %1 278 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 065 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.