Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,6 %3 177 00059 %
Yle TV215,3 %13,0 %3 124 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 900 00035 %
Yle yhteensä44,3 %40,3 %3 800 00070 %
MTV318,9 %22,5 %3 282 00061 %
Sub3,7 %3,9 %2 125 00039 %
AVA2,6 %2,8 %1 554 00029 %
C More Total1,6 %1,4 %741 00014 %
MTV yhteensä26,8 %30,6 %3 635 00067 %
Nelonen6,9 %9,2 %2 772 00051 %
Jim2,2 %2,1 %1 647 00031 %
Liv1,7 %1,7 %1 578 00029 %
Hero0,6 %0,9 %853 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,9 %3 186 00059 %
TV53,7 %3,6 %2 024 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 457 00027 %
Frii2,1 %1,7 %1 070 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 028 00019 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,0 %2 632 00049 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 197 00022 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 181 00022 %
Disney Finland4,5 %3,7 %1 774 00033 %
Muut3,6 %3,2 %1 471 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 359 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.