Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %24,3 %3 207 00064 %
Yle TV226,2 %15,0 %3 276 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %2 016 00040 %
Yle yhteensä51,9 %42,1 %3 775 00076 %
MTV316,7 %23,1 %3 354 00067 %
Sub3,3 %4,0 %2 161 00043 %
AVA2,1 %2,3 %1 679 00034 %
C More Total0,9 %1,1 %680 00014 %
MTV yhteensä23,1 %30,5 %3 636 00073 %
Nelonen6,6 %10,5 %2 962 00059 %
Jim1,6 %1,5 %1 683 00034 %
Liv1,3 %1,4 %1 662 00033 %
Hero0,9 %1,4 %1 111 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %14,8 %3 291 00066 %
TV52,3 %2,0 %1 977 00040 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 522 00031 %
Frii1,5 %1,6 %1 176 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %62 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 169 00023 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,2 %2 589 00052 %
STAR Channel1,6 %1,6 %1 367 00027 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 293 00026 %
Disney Finland3,9 %3,1 %1 901 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,2 %1 343 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 208 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.