Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %25,1 %1 613 00061 %
Yle TV216,5 %10,3 %1 631 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 065 00040 %
Yle yhteensä44,4 %38,5 %1 900 00072 %
MTV316,0 %20,7 %1 717 00065 %
Sub4,9 %5,4 %1 233 00047 %
AVA1,9 %2,1 %775 00029 %
C More Total2,0 %2,4 %401 00015 %
MTV yhteensä24,7 %30,6 %1 894 00072 %
Nelonen6,5 %8,8 %1 513 00058 %
Jim2,2 %2,0 %926 00035 %
Liv1,1 %1,2 %795 00030 %
Hero0,9 %1,3 %623 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,3 %1 677 00064 %
TV52,5 %2,3 %1 080 00041 %
Kutonen4,3 %4,1 %966 00037 %
Frii1,5 %1,4 %600 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC1,2 %1,2 %548 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,9 %1 397 00053 %
STAR Channel2,2 %1,9 %781 00030 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %804 00031 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 111 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %5,0 %779 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 180 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.