Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %24,6 %1 649 00065 %
Yle TV210,6 %7,0 %1 535 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %971 00038 %
Yle yhteensä39,7 %34,4 %1 887 00075 %
MTV326,1 %30,6 %1 741 00069 %
Sub2,9 %3,1 %1 101 00044 %
AVA2,8 %2,4 %877 00035 %
C More Total1,2 %1,1 %337 00013 %
MTV yhteensä33,0 %37,2 %1 918 00076 %
Nelonen6,6 %9,1 %1 480 00059 %
Jim2,2 %1,9 %913 00036 %
Liv2,0 %1,8 %975 00039 %
Hero1,1 %1,5 %568 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,3 %1 720 00068 %
TV52,9 %2,6 %1 049 00041 %
Kutonen1,2 %1,1 %661 00026 %
Frii2,8 %3,0 %578 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %19 0001 %
TLC2,7 %2,3 %577 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,1 %1 363 00054 %
STAR Channel1,8 %1,8 %616 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %538 00021 %
Disney Finland3,5 %3,0 %844 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,8 %575 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 165 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.